Hello Uganda

2 april 2019 - Kampala, Oeganda

Hee iedereen, super leuk dat jullie mij willen volgen. Ik ga proberen zo persoonlijk mogelijk te schrijven. Want alleen maar feiten horen is ook zo saai. Ik ga wel meteen benoemen dat mijn Nederlands niet het aller “goedst” is haha. Dus als je wil lachen hou even een lijstje bij 😜.

Dag 1:

Er komt zo veel op je af, je hebt geen tijd om na te denken of je iets nou wel of niet leuk vind. Je valt natuurlijk helemaal niet op...... En je wordt helemaal niet aangestaard......Er wordt ook helemaal geen “mzungu” (blanke) naar je groepen ofzo, compleet anoniem kun je over straat lopen. Nee even zonder gekkigheid, je staat de hele dag in de “picture” en dat is iets waar ik heel erg aan moet wennen. Of je het nu leuk vind of niet, je hebt geen keus.

Kampala:

Is een hele grote stad, waar ik een maandje zal gaan verblijven. Het is echt niet gestructureerd en al het verkeer gaat door elkaar van auto tot boda (motortaxi) tot voetgangers. Gelukkig heb ik Jennifer die gewoon een Oegandese in hart en nieren is geworden. Het is dat ze blond is anders zou ik geen verschillen kunnen opmerken 😂.

1. Tamara:
    6 april 2019
    Heyy Anne May! Ben super benieuwd naar alles wat je gaat meemaken op dit gave avontuur. Have fun girllll